« Terug naar onze dienst: administatie

Minder tijd kwijt zijn met verkoopfacturen?

Blog2-SmartVisie.jpg25 feb

Factureren aan uw klanten kan tegenwoordig veel sneller. Smart Visie maakt gebruik van een online boekhoudprogramma waardoor u altijd bij bent met uw verkoopfacturen. Ook bieden we geautomatiseerde tools waarmee u een stuk minder tijd hoeft te besteden aan het manen van debiteuren. “Dankzij onze moderne werkwijze wat betreft verkoopfacturen kan er sneller ingeboekt worden en betalen klanten eerder. Ondernemers hebben zo minder last van stress en meer tijd voor de hoofdzaken van hun onderneming”, aldus eigenaar Jacco Scheer.

Snel verkoopfactuur boeken

Smart Visie maakt gebruik van UBL-facturen. UBL staat voor Universal Business Language. Wanneer u een verkoopfactuur verstuurt, gaat er automatisch een UBL-factuur mee. Dit is een XML-bestandje met daarin uw factuur in codetaal (UBL), die het online boekhoudprogramma kan lezen. Zo kunt u de verkoopfactuur heel snel inboeken.

“Ik gebruik de tool zelf ook. Tot nu toe bevalt het me heel goed. Ik heb bijna geen omkijken meer naar mijn debiteuren.”

Ontvang meer informatie

Verkoopfactuur lay-out

Het aanpassen van de verkoopfactuur zelf kan ook helpen bij het verbeteren van uw administratie. Wij kunnen uw factuur lay-out zo aanpassen dat het voor uw klanten aantrekkelijk wordt hem snel te betalen. Denk aan buttons voor ideal-machtiging of PayPal. Zo hoeft uw klant alleen maar op akkoord te klikken om de factuur te betalen.

Geautomatiseerd debiteuren manen

Niets is zo vervelend als een klant die niet betaalt. Met een speciale tool die we voor u kunnen installeren, is er zelf achteraan bellen verleden tijd. Het debiteuren manen gebeurt daarmee automatisch. Hoe werkt dit? De betalingstermijn van de facturen is 14 dagen. Wanneer de klant hier niet aan heeft voldaan, krijgt hij via de tool automatisch een herinneringsmail. Vervolgens krijgt hij nog 26 dagen de tijd, voor er andere stappen worden ondernomen.  

Automatische incassofunctionaliteit

Na meerdere herinneringsmailtjes is de volgende stap de automatische incassofunctionaliteit. Ook hiervoor hoeft u uw klant niet na te bellen. Wanneer klanten merken dat u gebruikmaakt van deze online betalingstool, vergeten ze hun facturen minder snel te voldoen. Voor u én uw klanten een fijne gang van zaken. “Ik gebruik de tool zelf ook. Tot nu toe bevalt het me heel goed. Ik heb bijna geen omkijken meer naar debiteuren.”

Ontvang meer informatie

« Terug naar onze dienst: administatie